قالب پاییز
۲۷ اسفند ۱۳۹۷ زمان برای مطالعه : 15 دقیقههر عکسی نیاز به یک سوژه دارد. بدون سوژه عکس جذابیت و نقطهی تمرکز نخواهد داشت. نقطهی تمرکز محلی است که عکاس قصد دارد چشم بیننده را ابتدا به سوی آن بکشاند
ترکیببندی یکی از جنبههای کلیدی عکاسی است. اولین گام برای ترکیببندی بهتر آشنایی با قانون یک سوم است. قانون یک سوم برای بسیاری از عکاسان تازهکار همانند یک معجزه عمل میکند. به محض اینکه این قانون را فرا بگیرید و در عکاسی به کار ببرید استاندارد عکسهای شما به سطح بسیار بالاتری میرسد. در این مقاله قصد داریم نگاه دقیقتری به قانون یک سوم در عکاسی با موبایل بیندازیم. در ادامه تکنیکهایی ساده برای استفاده از قانون یک سوم و پیشنهادهایی برای زیر پا گذاشتن آن در مواقع مناسب خواهید یافت. با مدرسه آموزش عکاسی با موبایل دیجیکالا مگ همراه باشید.
هر عکسی نیاز به یک سوژه دارد. بدون سوژه عکس جذابیت و نقطهی تمرکز نخواهد داشت. نقطهی تمرکز محلی است که عکاس قصد دارد چشم بیننده را ابتدا به سوی آن بکشاند. قانون یک سوم مجموعهای از اصول راهنماست که از یک گرید (جدول) فرضی با دو خط افقی و دو خط عمودی استفاده میکند. سوژهها روی خطوط این گرید یا محل تلاقی آنها با هم قرار داده میشوند تا به عکس عمق و جذابیت بیشتری بدهند. برای مثال در عکس زیر که توسط «آرپیتا اوپادهیایا» (Arpita Upadhyaya) گرفته شده، سوژه در نقطهی تلاقی سمت چپ بالا قرار داده شده است.
در عکس بعدی سوژه فردی است که در گوشهی پایین راست کادر قرار داده شده. با قرار دادن سوژه در چنین محلی میتوانید نسبت به زمانی که سوژه در مرکز کادر قرار داده شده باشد به ترکیببندی بسیار جذابتری برسید.
سلام چطوری
در عکس بعدی سوژه فردی است که در گوشهی پایین راست کادر قرار داده شده. با قرار دادن سوژه در چنین محلی میتوانید نسبت به زمانی که سوژه در مرکز کادر قرار داده شده باشد به ترکیببندی بسیار جذابتری برسید.
jhlj